טראמפ: "אני אוהב את פתרון שתי המדינות; תומך במה שישראל עושה"

עמית דניאל No Comments on טראמפ: "אני אוהב את פתרון שתי המדינות; תומך במה שישראל עושה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בתום פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו למשא ומתן עם הפלסטינים ולדיל האמריקני המתגבש: "נציג את התכנית בתוך ארבעה חודשים" | בנוגע למצב הבטחוני בישראל: "אנחנו אתכם במה שאתם עושים, במאה אחוז" | וגם: "אני אף פעם לא מתרגז"

נתניהו וטראמפ צילום: מרק ישראל סלם, לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעה האחרונה, נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם. הפגישה עסקה על פי ההערכות לא רק בסוגיית המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים אלא גם למתיחות עם רוסיה באשר לסוריה.

לאחר הפגישה, אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "אנו תומכים במה שישראל עושה מבחינה אווירית. מדובר באזור קשה מאד בעולם. אני רוצה לומר לבנימין ולשאר החברים תדעו שאנו אתכם במה שאתם עושים. אני אוהב את מה שישראל עושה להגנתה וארה"ב תאפשר לישראל לפעול כראות עיניה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני רוצה להודות לך, הנשיא דונלד. תודה רבה לך על העבודה שאתה כנגד המשטר המושחת באיראן. בעצם העובדה שהפעלת סנקציות מנעת טבח".

נתניהו הזכיר את העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים ואמר: "זו הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים מאז העברת השגרירות, אני רוצה להודות לך גם על התמיכה הזו בנו".

בנוגע למצב הבטחוני אמר נתניהו: "ישראל תמשיך לעשות את מה שנחוץ לה מבחינת ההגנה שלה בכל מקום, גם בסוריה ובלבנון. אין לנו ספק, אני חושב ואני אובייקטיבי שהברית בין ארה"ב לישראל מעולם לא היתה חזקה יותר. הברית הזו חזקה מאי פעם", אמר נתניהו.

לאחר מכן העיתונאים שבחדר העלו שאלות בנושאי ישראל וארה"ב. בנוגע למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ו'דיל המאה' כפי שההצעה האמריקנית לפתרון כונתה, אמר טראמפ: "אני חושב שהיינו רוצים יותר מכל לראות שלום בין ישראל והפלסטינים. הרבה דברים טובים קוראים ויקח קצת זמן. למעשה בעצם הסרת עניין השגרירות מהשולחן, התקדמנו הרבה מאד וזה, ללא ספק, היה הרכיב המשמעותי ביותר. אני חושב שאני באמת מאמין והחלום שלי הוא להיות מסוגל לעשות את הדבר הזה (השלום. ע.ד.) בתקופת כהונתי הראשונה ולא בשניה".

לדברי טראמפ: "הפלסטינים רוצים לחזור לשולחן המשא ומתן. הם רוצים לעשות משהו. אנחנו קיצצנו להם מהתקציב 550 מליון דולר. הם מנצלים את הכסף לרעה ואני מצפה שהכסף הזה ילך למטרות טובות".

לשאלת עיתונאית חברת "החדשות", דנה וייס, על דעתו בנוגע לפתרון שתי המדינות, אותו לא הזכיר אף פעם, ענה טראמפ: "אני אוהב את פתרון שתי המדינות, זה מה שאני חושב שיהיה טוב. יכול להיות שאתה מרגיש אחרת", הוא פנה לנתניהו, "אבל אני מרגיש שזה טוב".

באשר ללוח הזמנים, אמר: "הצוות שלי עובד על זה. אני מניח שבתוך שלושה, ארבעה חודשים הדיל יוצג. מדובר אמנם במצב סבוך אבל יש לנו כמה רעיונות מבריקים שמעולם לא חשבו עליהם".

במענה לשאלה של עיתונאית בנוגע ליחסיו עם אירופה וליחסו על תגובה אפשרית מצדם שלא לרוחו, ענה: "אני אף פעם לא מתרגז".



0 תגובות